Διπλή ήταν η παρουσία του Mosaic// Culture & Creativity στη φετινή διοργάνωση του Urban Fest του Routelab που πραγματοποιήθηκε το διήμερο 5 και 6 Σεπτεμβρίου στον χώρο των Παλαιών Σφαγείων.

Συγκεκριμένα, «πρωταγωνίστησε» στη δεύτερη ημέρα της διοργάνωσης που περιελάβανε  ενδιαφέρουσες συζητήσεις, στρογγυλά τραπέζια όπως το «Επιχειρώ στον Πολιτισμό», παραστάσεις από stand up comedians, συναυλίες και άλλες δράσεις, ένα αρμονικό μείγμα, μουσικής, τέχνης και διεισδυτικών διαλόγων.

Μία από τις σημαντικές στιγμές της ημέρας ήταν η ενότητα «Round Table». Για χρόνια, οι πολιτιστικές και δημιουργικές δράσεις έμοιαζαν ασύμβατες με την έννοια της επιχειρηματικής και επαγγελματικής προοπτικής στην Ελλάδα. Ωστόσο, το κλίμα έχει αρχίσει να αλλάζει, ιδίως στη Δυτική Ελλάδα.

Η υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, η ανάπτυξη εκπαιδευτικών δράσεων και η στήριξη της τοπικής αυτοδιοίκησης και της επιχειρηματικότητας έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο. Η εμπειρία του έργου Interreg Creative@Hubs αποτελεί απόδειξη αυτής της συλλογικής προσπάθειας.

Στο πάνελ της συζήτησης συμμετείχαν ο Αθανάσιος Κούστας, Διευθυντής Ανάπτυξης Επιμελητηρίου Αχαΐας, ο Άρης Τηλιγάδης, Αντιπρόεδρος Επιμελητηρίου Αχαΐας, ο Γεώργιος Ρόμπολας, Στέλεχος Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας και ο Ανδρέας Τσιλίρας, Πολιτιστικός Υπεύθυνος και συνιδρυτής του Mosaic//Culture and Creativity.

Ο Γεώργιος Ρομπόλας τόνισε την ανάγκη εκπαίδευσης των επιχειρήσεων στην Αιτωλοακαρνανία, πολλές από τις οποίες δεν γνωρίζουν την ένταξή τους στη δημιουργική βιομηχανία, με αποτέλεσμα να χάνονται ευκαιρίες χρηματοδότησης.

Ο Άρης Τηλιγάδης τόνισε το κενό γνώσεων και υπογράμμισε τη σημασία της βοήθειας για την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων.

Ο Ανδρέας Τσιλίρας διερεύνησε τρόπους ενημέρωσης των επιχειρηματιών και των καλλιτεχνών, τονίζοντας την ανάγκη οι καλλιτέχνες να βλέπουν την τέχνη τους όχι μόνο ως χόμπι αλλά και ως επάγγελμα.

Τα τελευταία χρόνια η κοινωνική επιχειρηματικότητα αναδεικνύεται σε ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής οικονομίας. Ο δημιουργικός και πολιτιστικός τομέας, ειδικότερα, αποτελεί πρόσφορο έδαφος, με αρκετές ιστορίες επιτυχίας να βρίσκονται ήδη στο προσκήνιο. Και αυτό ήταν το θέμα του επόμενου «Round Table» με θέμα την Κοινωνική Επιχειρηματικότητα στον Πολιτισμό.

Το πάνελ που ακολούθησε διέθετε ένα ευρύ φάσμα εμπειρογνωμόνων, μεταξύ των οποίων η Anastasia Costantini, Senior Expert, DIESIS Network, η Ελένη Κοντονασίου, προϊσταμένη της Διεύθυνσης Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας του Υπουργείου Εργασίας, ο Γεώργιος Σάρλης, πολιτιστικός διευθυντής και συνιδρυτής του Mosaic//Culture and Creativity και ο Ιωάννης Παπαγεωργίου, διευθυντής ερευνών στην κοινωνική επιχείρηση Ροδιακό Κέντρο Ιστορικών και Κοινωνικών Ερευνών. Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος Αλεξάνδρα Παναγοπούλου.

Η Ελένη Κοντονάσιου εμβάθυνε στον ορισμό της κοινωνικής οικονομίας, δίνοντας έμφαση στους στόχους του υπουργείου, «Σκοπός δεν είναι το κέρδος στον συγκεκριμένο τομέα, σκοπός είναι να υπάρξει κοινωνικός αντίκτυπος».

Μιλώντας από τις Βρυξέλλες, η Anastasia Costantini έριξε φως στο δίκτυο DIESIS, την ευρωπαϊκή εμπειρία και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει. «Σε ευρωπαϊκό επίπεδο δίνεται έμφαση στην κοινωνική οικονομία αλλά υπάρχουν ζητήματα».

Ο Ιωάννης Παπαγεωργίου αναφέρθηκε στις προκλήσεις, τα χρηματοδοτικά εργαλεία και την αξιοποίησή τους από τη δική του οπτική γωνία.

Από την πλευρά του ο Γιώργος Σάρλης  επεκτάθηκε στο συγκεκριμένο θέμα επισημαίνοντας πως η κοινωνική επιχειρηματικότητα δεν διαφέρει και σε πολλά από την «κανονική» επιχειρηματικότητα όπου έχουν αναπτυχθεί εργαλεία και πρακτικές από τις οποίες μπορεί κάποιος να παραδειγματιστεί. Παράλληλα αναφέρθηκε και στο Mosaic/ Culture & Creativity τονίζοντας πως βασικός στόχος από την έναρξη της λειτουργίας του ήταν να μπορέσουν οι άνθρωποι τους οποίους υποστηρίζει να μην εξαρτώνται μόνιμα από αυτούς και για τον λόγο αυτό ένα μεγάλο κομμάτι του αρχικού τους πλάνου αφορούσε την ανάπτυξη δεξιοτήτων.

ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ : ROUTELAB ΑΚΜΕ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΧΑΙΑΣ - ΠΕΔ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ –  IONIAN TV

Skip to content